Direktlänk till inlägg 19 december 2007

En riktigt god jul och ett gott nytt år!

Av John - 19 december 2007 19:45

Ja, kära läsare av detta inlägg, jag hoppas av hela mitt hjärta att du förstår vikten av att förstå det som julen står för. Vår Gud steg ner på jorden för att när tiden var inne, slå mörkrets makter en gång för alla. Och när den tiden var inne så tog Han på Sig Sitt kors, för att jag och du skulle få möjligheten till att leva ett liv i värdighet, kärlek, vänskap, hälsa och överflöd.

Du kanske har glömt bort den gamla psalmen, som jag har hört, spelades den första gången på en gitarr därför att orgeln var trasig. När du ser orden i den gamla psalmen så kanske du kommer på melodin, och medan du snuttar på den förhopp-ningsvis alkoholfria glöggen börjar sjunga den först lite tyst för dig själv, för att sedan när ordens innebörd i psalmen går in i ditt sinne, fylla hela dig och din omgivning med den frid som bara den som fått möta Jesus kan uppleva och dessutom en förväntans full glädje av att snart få möta vår Herre och Mästare.

Stilla natt, heliga natt, allt är frid, stjärnan blid
skiner på barnet i stallets strå, och de vakande fromma två
Kristus till jorden är kommen, oss är en Frälsare född

Stora stund, heliga stund, änglars här slår sin rund
kring de vaktande herdars hjord, rymden ljuder av glädjens ord
Kristus till jorden är kommen, eder är Frälsaren född

Stilla natt, heliga natt, mörkret flyr, dagen gryr
räddningstimman för världen slår, nu begynner vårt jubelår
Kristus till jorden är kommen, oss är en Frälsare född.

I Jesaja bok i Bibeln så profeterar Jesaja i kapitel 9: "

Ett barn blir oss fött1 Men det skall inte vara nattsvart mörker där ångest nu råder. I gången tid lät han Sebulons och Naftalis land vara föraktat, men i kommande dagar skall han ge ära åt trakten utmed havsvägen, landet på andra sidan Jordan,* hednafolkens Galileen.
2 Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus,
över dem som bor i dödsskuggans land
skall ljuset stråla fram.
3 Det folk som du inte givit* stor glädje,
låter du bli talrikt. De skall glädja sig inför dig,
så som man gläds under skördetiden,
så som man fröjdar sig när man delar byte.
4 Ty deras bördors ok, deras skuldrors gissel
och deras plågares stav bryter du sönder liksom i Midjans tid.
5 Ja, varje stövel buren under stridslarm
och varje mantel vältrad i blod skall brännas upp och förtäras av eld.
6 Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given.
På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är:
Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Fader, Fridsfurste.
7 Så skall herradömet bli stort och friden utan slut
över Davids tron och hans kungarike.
Det skall befästas och stödjas med rätt och rättfärdighet
från nu och till evig tid. HERREN Sebaots nitälskan skall göra detta.

Och vår underbare Jesus genmäler i Nya Testamentet i

Matt 11:28
Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor* så skall jag ge er vila.

Matt 11:29
Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.

Matt 11:30
Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt."

Lyssna gärna till Ulf Ekman http://www.livetsord.se/new/default.aspx?idStructure=173&mediaProduct=821&mediaCategory=7&FMInvalidatePageStaySession=1

För övrigt så ta det lugnt och be gärna en bön för Sverige att Guds rike skall komma in i regering och riksdag genom att sjunga med Simon Ådahl.

http://www.adahl.se/sound/pray_for_Sweden.mp3

Guds rika välsigelser önskar jag dig som läst detta inlägg

/Immanuel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 10 april 2008 23:01

Hur gör vi för att förstå och att nå fram med det vi vill säga till varandra, är något vi måste öva på, tror jag. En sak som gör att krånglar till det när vi försöker förmedla något är, att vi har olika erfarenheter av både gott och ont. Jag menar...

Av John - 9 april 2008 17:19

Frid vänner! Youtubefilmen här ovan: det är en sång som heter You raise me up. Handlar om att Jesus reser oss upp när vi känner oss nere. Han ger oss av sin kärlek och kraft och ger oss en hunger efter Hans ord. Dessutom får Hans kärlek oss att växa ...

Av John - 13 januari 2008 01:09

Nedanstående text är hämtad ur Vägverkets brochyr, vilka regler som gäller för fordonsbelysning och länken dit är http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1598/88519_valj_ratt_fordonsbelysning_utg8.pdf Körriktningsvisaren används när du ska starta ...

Av John - 2 januari 2008 00:55

På initiativ av en vän i vår församling, så samlades ett tiotal vänner i Kristus på nyårsaftonen, för att be för innevånarna i Södertälje och särskilt då för våra ofrälsta och frälsta ungdomar i denna stad. Vi bad även för socialarbetare i tjänst ...

Av John - 21 december 2007 22:17

Kära läsare av detta inlägg i allt som sägs på detta som kallas internet. Jag har något jag måste bekänna för dig. Jag är ett behovets barn, vilket gör mig beroende. För snart åtta år sedan och bakåt i tiden, så hade jag illusionen att få dricka d...

Presentation

Omröstning

Tror du att kristendom i första hand handlar om relation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards