Direktlänk till inlägg 9 december 2007

Jesus reser dig upp när du faller

Av John - 9 december 2007 20:18

You raise me up Ni som läser detta inlägg får gärna börja med att trycka på länken.


När vi prövas i vår tro och i vår relation till Gud genom Jesus Kristus, och vi upp-lever att Gud är långt borta och vi känner oss ensamma i vår situation, det är då som det fantastiska händer att Gud visar sig för oss och torkar våra tårar.
Jag vet förstås inte om det är en sanning för dig som läser detta inlägg, men för mig är det det.

Det hände för cirka ett år sedan att min älskade fru insjuknade i en svår magsjuka, som gjorde att hon måste åka till akuten. Där skickade de henne till Huddinge Sjukhus och kom till infektionskliniken. Hon var uttorkad för hon kunde inte behålla något av det som hon åt eller drack. Dessutom så fick hon en blodpropp som satte sig i en artär i benet, så hon skickades vidare till Karolinska Sjukhuset.

Jag satt hemma med barnen och jag bad till Gud att komma till min frus hjälp, men jag upplevde att situationen blev bara värre och värre.

Det var då Gud visade mig sin nåd och kärlek och att jag inte var ensam att bära den tunga bördan av att min fru var sjuk. Och det var just genom den här låten som jag har länkat, You raise me up.

Texten som ni ser när ni tryckt på länken ovan, visade mig att Gud aldrig lämnar mig ensam och särskilt inte när jag är i nöd.

Jag vill avsluta detta inlägg med ett Bibelord och en bön.

Upp 3:10
"Eftersom du har bevarat mitt ord om uthållighet, skall jag bevara dig och rädda dig ur prövningens stund, som skall komma över hela världen och sätta dess invånare på prov."

Jesus jag tackar Dig för att Du har ett sånt tålamod med mig, att Du aldrig lämnar mig och när jag känner mig trots allt ensam, då kommer Du med uppmuntran och en ny och starkare tro. Jag tackar Dig Jesus också för att de som läser detta inlägg, skall förstå att den enda vägen till att känna sig stark, det är när vi bekänner vår svaghet, för min styrka kommer från Dig, Jesus.

/immanuel

 
 
Mirre

Mirre

10 december 2007 17:28

Helt underbart.Amen..Mirre

http://maritkratz.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

16 december 2007 23:17

Sådan är Gud, han håller om oss, han räddar oss, han har omsorg....Han är allt. Önskar idg o fam en fin vecka. /Maria

http://livet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 10 april 2008 23:01

Hur gör vi för att förstå och att nå fram med det vi vill säga till varandra, är något vi måste öva på, tror jag. En sak som gör att krånglar till det när vi försöker förmedla något är, att vi har olika erfarenheter av både gott och ont. Jag menar...

Av John - 9 april 2008 17:19

Frid vänner! Youtubefilmen här ovan: det är en sång som heter You raise me up. Handlar om att Jesus reser oss upp när vi känner oss nere. Han ger oss av sin kärlek och kraft och ger oss en hunger efter Hans ord. Dessutom får Hans kärlek oss att växa ...

Av John - 13 januari 2008 01:09

Nedanstående text är hämtad ur Vägverkets brochyr, vilka regler som gäller för fordonsbelysning och länken dit är http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1598/88519_valj_ratt_fordonsbelysning_utg8.pdf Körriktningsvisaren används när du ska starta ...

Av John - 2 januari 2008 00:55

På initiativ av en vän i vår församling, så samlades ett tiotal vänner i Kristus på nyårsaftonen, för att be för innevånarna i Södertälje och särskilt då för våra ofrälsta och frälsta ungdomar i denna stad. Vi bad även för socialarbetare i tjänst ...

Av John - 21 december 2007 22:17

Kära läsare av detta inlägg i allt som sägs på detta som kallas internet. Jag har något jag måste bekänna för dig. Jag är ett behovets barn, vilket gör mig beroende. För snart åtta år sedan och bakåt i tiden, så hade jag illusionen att få dricka d...

Presentation

Omröstning

Tror du att kristendom i första hand handlar om relation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards