Direktlänk till inlägg 19 november 2007

Sanningen skall göra oss fria

Av John - 19 november 2007 20:58

Frid kära vänner.

Jag undrar över hur det kan komma sig som om yrkespolitiker verkar komma från en annan planet eller ett tidigare århundrade. Jag menar, det verkar som de inte fått någon uppfattning om vad som är rätt eller fel. Det svartjobbas lite här, det skickas krogräkningar lite där och det betalas inte sina räkningar i tid och det klipps och klistras lite här och där, trots att dessa politiker inte är dirkekt underbetalda. Jag undrar om dessa politiker tror att de står över moral och etik eller att de har drabbats av högmod och fullkomligt struntar i vad vanliga människor tycker och vad för slags signaler dessa politiker förmedlar genom sitt handlande.

Det står i Guds Ord, Bibeln, att Herren, Han tillsätter konungar och avsätter dem också om de går emot Guds vilja. Det står också i Bibeln att vi - du och jag skall be för överheten.

Så då ber vi: "Gud Fader i Din Sons Jesu Kristi namn lägger vi fram de svenska yrkespolitikerna att de från och med ikväll och framgent skall få styng i sina hjärtan, det vill säga dåligt samvete, när de fuskar med skatten och andra avgifter och dricker alkohol på skattebetalarnas bekostnad och att de i stället för att känna fruktan från människor, skall börja frukta Dig, Gud. Amen

Det står i Bibeln i Johannes evangelium kapitel 8 och vers 32 "Ni skall lära känna sanningen, och sanningen skall göra er fria.”

Så kära förtroendevalda, om ni känner som ett stygn i hjärtat nästa gång ni tänker ljuga, stjäla eller bara strunta i vad folk tänker, Gud både ser och hör, och har makten att tillsätta och avsätta både kungar och politiker.

Här vill jag passa på att vi inte får glömma bort vad aposteln Paulus skriver i

Brevet till Romarna i det andra kapitlet vers 1 till och med vers 3
Därför finns det inget försvar för dig som dömer, vem du än är. Ty med din dom över andra dömer du dig själv, eftersom du handlar likadant som den du dömer. Vi vet att Guds dom över dom som lever så är väl grundad. Men du som dömer dem som lever så och ändå själv gör samma sak, inbillar du dig att just du skall undgå Guds dom?


Med en stor förhoppning om att Gud i Jesu namn och i kraft av Den Helige Ande, möter oss svenskar och invandrande svenskar och allt annat folk i Sverige så att väckelsen bryter ut så att orättfärdigheten försvinner och Guds rättfärdighet och sanning, den sanning som är absolut och inte relativ så som världen ser det och att alla vi som bor i detta land är redo när Jesus kommer tillbaka för att ta oss som är tvättade i Jesu blod till det nya Jerusalem.

Immanuel



http://62.236.135.100/folkbibeln/  
 
heartoflove

heartoflove

20 november 2007 08:06

HERREN välsigne dig! och välkommen till bloggen!

http://heartoflove.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 10 april 2008 23:01

Hur gör vi för att förstå och att nå fram med det vi vill säga till varandra, är något vi måste öva på, tror jag. En sak som gör att krånglar till det när vi försöker förmedla något är, att vi har olika erfarenheter av både gott och ont. Jag menar...

Av John - 9 april 2008 17:19

Frid vänner! Youtubefilmen här ovan: det är en sång som heter You raise me up. Handlar om att Jesus reser oss upp när vi känner oss nere. Han ger oss av sin kärlek och kraft och ger oss en hunger efter Hans ord. Dessutom får Hans kärlek oss att växa ...

Av John - 13 januari 2008 01:09

Nedanstående text är hämtad ur Vägverkets brochyr, vilka regler som gäller för fordonsbelysning och länken dit är http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1598/88519_valj_ratt_fordonsbelysning_utg8.pdf Körriktningsvisaren används när du ska starta ...

Av John - 2 januari 2008 00:55

På initiativ av en vän i vår församling, så samlades ett tiotal vänner i Kristus på nyårsaftonen, för att be för innevånarna i Södertälje och särskilt då för våra ofrälsta och frälsta ungdomar i denna stad. Vi bad även för socialarbetare i tjänst ...

Av John - 21 december 2007 22:17

Kära läsare av detta inlägg i allt som sägs på detta som kallas internet. Jag har något jag måste bekänna för dig. Jag är ett behovets barn, vilket gör mig beroende. För snart åtta år sedan och bakåt i tiden, så hade jag illusionen att få dricka d...

Presentation

Omröstning

Tror du att kristendom i första hand handlar om relation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards