Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Guds löften är sanna

Av John - 21 november 2007 22:38

Frid kära vänner!

Jag känner mig så lycklig eller välsignad som vi säger i församlingen. Och varför det hoppas jag att ni undrar. Jo, ända sedan den dag Gud mötte mig under församlingens årsmöte så har Han bistått mig och min familj. Vi har en lägenhet som jag och min familj kallar vårat hem, vi har mat på bordet varje dag. Vi har sköna möbler att sitta i och att sova i, goda vänner som hjälper en i vardagen, rent praktiskt ibland och i bön ibland. Faktum är att Gud genom Sin son Jesus har gett mig ett helt nytt liv och inte bara ett överlevande liv, utan ett liv i överflöd. Och då kära vänner, finns det bara en sak att säga förutom tack Gud, och det är Halleluja!


Nu vill jag ge er några bibelord på hur du kan bli lika lycklig som jag.

Först ger jag er de så kallade förbundsnamnen. Det är nämligen så att Gud ingick ett blodsförbund med vår stamfader Abraham. Blodsförbund är som ett avtal mellan två parter där man lovar varandra att ställa upp för varandra i allt. Du kan läsa mer om blodsförbundet Linneasofies blogg http://linneasofie.blogg.se/allmnt.html


*JHVH Shamma = ”Herren är närvarande” Om detta löfte kan ni läsa om i Gamla testamentet i boken Heskiel i det fyrtioåttonde kapitlet och vers trettiofem.

JHVH Shalom = ”HERREN vår frid” står också i Gamla testamentet i Domarboken kapitel sex och vers tjugofyra.

JHVH Rohi = ”Herren är min herde" kan du läsa i boken Psaltaren som står i Gamla testamentet i kapitel 23 och vers ett. Läs hela psalmen för den är uppbyggande för ande och själ.

JHVH Jihre = ”Herren skall förse” I den första boken i Gamla testamentet kan du läsa om detta löfte. Den första boken är 1 Mosebok och om löftet hittar ni i kapitel 22 och vers 14. Visst är det bra - tänk vilken god Gud vi har!

JHVH Nissi = ”HERREN vårt banér eller seger” hittar ni i den andra Moseboken och kapitel sjutton och den femtonde versen. Tänk att få vara på den segrande sidan, ni vet att Jesus vann en evig seger över satan då Han för vår skull, frivilligt - till att slås blodig och bli hånad och till slut korsfäst.

JHVH Tsidkenu – "Herren vår rättfärdighet" läser vi om i Jeremias bok och det tjugotredje kapitlet och den sjätte versen. Det är en stor skillnad på Guds rättfärdighet och den färdighet som religiösa tar på sig själv, för att kunna må bättre genom att se ner på andra.


JHVH Rahpa – "Herren vår Läkare" Här citerar jag från den andra Moseboken och det femtonde kapitlet och vers tjugosex:


”Han sade: "Om du hör HERRENS, din Guds, röst och gör det som är rätt i hans ögon och lyssnar till hans bud och håller alla hans stadgar, skall jag inte lägga på dig någon av de sjukdomar som jag lade på egyptierna, ty jag är HERREN, din läkare."

Jag vill avsluta detta inlägg med bönen Fader vår, hämtad ur "En handbok för livet".

Vår Far i himlen, vi ärar Ditt heliga namn. Vi ber att Ditt rike snart ska komma. Låt Din vilja ske här på jorden, så som den sker i himlen. Ge oss vår mat i dag som du brukar, och förlåt oss våra synder liksom vi förlåter dem som syndar mot oss. Led oss inte in i frestelser utan befria oss från den onde.Amen

Och tänk på att ingenting är så underbart att inte Gud förmår att göra det:

Be happy don't worry worship the Lord in Jesu name! Halleluja!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John - 10 april 2008 23:01

Hur gör vi för att förstå och att nå fram med det vi vill säga till varandra, är något vi måste öva på, tror jag. En sak som gör att krånglar till det när vi försöker förmedla något är, att vi har olika erfarenheter av både gott och ont. Jag menar...

Av John - 9 april 2008 17:19

Frid vänner! Youtubefilmen här ovan: det är en sång som heter You raise me up. Handlar om att Jesus reser oss upp när vi känner oss nere. Han ger oss av sin kärlek och kraft och ger oss en hunger efter Hans ord. Dessutom får Hans kärlek oss att växa ...

Av John - 13 januari 2008 01:09

Nedanstående text är hämtad ur Vägverkets brochyr, vilka regler som gäller för fordonsbelysning och länken dit är http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1598/88519_valj_ratt_fordonsbelysning_utg8.pdf Körriktningsvisaren används när du ska starta ...

Av John - 2 januari 2008 00:55

På initiativ av en vän i vår församling, så samlades ett tiotal vänner i Kristus på nyårsaftonen, för att be för innevånarna i Södertälje och särskilt då för våra ofrälsta och frälsta ungdomar i denna stad. Vi bad även för socialarbetare i tjänst ...

Av John - 21 december 2007 22:17

Kära läsare av detta inlägg i allt som sägs på detta som kallas internet. Jag har något jag måste bekänna för dig. Jag är ett behovets barn, vilket gör mig beroende. För snart åtta år sedan och bakåt i tiden, så hade jag illusionen att få dricka d...

Presentation

Omröstning

Tror du att kristendom i första hand handlar om relation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards